Crossfit – jak zacząć?

0
33
crossfit

Crossfit to rodzaj treningu będący alternatywą dla tradycyjnych ćwiczeń na siłowni. Ćwiczenia wymagają od trenujących sporo determinacji. Jest to trening intensywny, angażujący wszystkie mięśnie do pracy. Daje to szybki efekt w postaci wymarzonej sylwetki i poprawy kondycji. Crossfit jest na tyle uniwersalny, że mogą go wykonywać zarówno początkujący, jak i profesjonalni sportowcy. W tej dyscyplinie bardzo ważna jest technika, gdyż bez niej nie osiągniemy naszych życiowych celów.

Crossfit z założenia powinien poprawić naszą sprawność fizyczną w takich obszarach jak:

  • wytrzymałość,
  • wydolność krążeniowo – oddechowa,
  • gibkość,
  • siła,
  • równowaga,
  • zwinność, szybkość,
  • dokładność.

Od czego zacząć?

Na początku naszej przygody warto byłoby zapisać się do kluby crossfit, w którym będziemy mogli trenować pod okiem profesjonalistów. W każdym mieście jest ich kilka. Jednak wcale nie musisz zaczynać od pójścia do klubu. Jeśli chcesz wykonywać ćwiczenia w domu możesz to śmiało zrobić. Do większości z nich nie potrzeba nawet sprzętu. W celu osiągnięcia najlepszych wyników warto wykonywać trening 3-4 razy w tygodniu.

Przykładowe ćwiczenia

Trening który możemy wykonać w domu powinien zawierać takie ćwiczenia jak przysiady, pompki, ćwiczenia z hantlami, sztangą i podciągnięcia na drążku. Te ostanie wymagają sprzętu w postaci hantli i drążka ale dzięki temu szybciej zobaczymy pierwsze efekty. Warto również zaopatrzyć się w skakankę. Jest to fajne narzędzie do poprawy kondycji naszego organizmu.

Jeśli lubisz ruch na świeżym powietrzu warto wybrać się pobiegać, na przejażdżkę rowerową, lub na siłownie plenerową, których jest coraz więcej w Polsce. W takim miejscu powinien być drążek, który możesz wykorzystać jeśli nie masz własnego.

Jak długi powinien być trening crossfit?

Długość treningu zależy przede wszystkim od stopnia wytrenowania. Dla początkujących odpowiednia długość treningu to ok 35 minut. Zacznijmy od rozgrzewki, która jest bardzo ważna, gdyż zmniejsza ryzyko kontuzji. Powinna trwać około 15 minut. Po tym etapie przejdźmy do właściwego treningu, który powinien być intensywny i trwać 20 minut. Na koniec zostaje nam tylko rozciąganie, przynajmniej przez 10 minut. To samo tyczy się biegania czy innych aktywności. Wiadomo,że z biegiem czasu nasza kondycja będzie pozwalała na wydłużenie czasu treningu. Zacznij od małej liczby powtórzeń każdego z ćwiczeń i stopniowo je zwiększaj, dziel na serie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here