Rehabilitacja po kontuzjach

0
27
Rehabilitacja po kontuzjach

Dla wielu aktywnych osób kontuzja to bardzo ciężki czas. Ciągłe oczekiwanie kiedy będę mógł wrócić do biegania czy do pływania zdaje się nie mieć końca.

To jednak bardzo indywidualna sprawa zależy od konkretnego przypadku. Jednak może warto kontuzję interpretować jako kolejną lekcję – trening naszej woli, poznawanie swoich słabości oraz ciała, a także zdobycie wiedzy.

Niestety kontuzja wiąże się z drastycznym ograniczeniem aktywności fizycznej lub całkowitej zrezygnacji. Czas jaki należy poświęcić na rehabilitację jest bardzo różny i zależy od indywidualnych predyspozycji i rodzaju kontuzji. Po konsultacji z lekarzem należy zwrócić się do rehabilitanta, który w pełni profesjonalnie zajmie się nami.

Wracając do aktywności, ćwiczeń itp. należy pamiętać, że musi być to proces bardzo łagodny oraz stopniowy. Tutaj nie ma drogi na skróty i przeforsowanie gdy nie będziemy na to gotowi może skończyć się źle. Aby w pełni odzyskać formę należy przejść kolejno etapy:

  • odzyskiwanie sprawności

  • wprowadzanie treningu wytrzymałościowego

  • zwiększanie intensywności wysiłku

Bardzo pomocne w powrocie do pełnej sprawności mogą okazać się ćwiczenie stabilizujące. Należy także pamiętać o zrównoważonym treningu całego ciała. W sklepach internetowych znajdziemy ofertę na sprzęt do rehabilitacji, który również pomoże w odzyskaniu formy.

Jak zapobiegać kontuzjom?

Podstawowa sprawa to właściwa rozgrzewka, którą należy wykonać rzetelnie żeby spełniła swoją funkcję. A ma ona na celu rozgrzać mięśnie, dotransportować właściwą ilość tlenu do komórek oraz odżywić i rozruszać stawy. Kolejna ważna rzecz to trening techniczny, który ma za zadanie nauczać i doskonalić umiejętności. Powinien składać się z dwóch części : motorycznej i siłowej.

Niestety bardzo często pomijana jest dodatkowa suplementacja, wskazana zwłaszcza podczas rehabilitacji. Jednak musimy być czujni, ponieważ rynek pełen jest marketingowych sztuczek. Najbardziej wskazane suplementy to aminokwasy i węglowodany.

Bardzo ważny jest odpoczynek po treningu oraz zdrowy sen. Osoba przemęczona, która przystępuje do treningu jest dużo bardziej narażona na kontuzję.

Więcej o treningach i rehabilitacji znajdziecie na Klubben.pl .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here