Trening kettlebell jako podstawa treningu funkcjonalnego

0
9

Coraz więcej osób zaczyna spędzać swój wolny czas na treningach i dbać o swoją fizyczną formę. W tym celu sprawdzamy różne rodzaje treningów, aby wybrać to, co pasuje nam najbardziej i odpowiada naszym celom. Niektórzy preferują bieganie, street workout lub zajęcia fitness. Nie można jednak zapomnieć o treningach z kettlebells, które doskonale budują siłę, wytrzymałość i zręczność, czyli to, czego powinniśmy oczekiwać od treningu funkcjonalnego. Co powinniśmy wiedzieć, zanim zaczniemy swoje treningi?

Trening Kettlebells – nowy, ciekawy sposób na poprawę formy

Kettlebells to rodzaj odważników, które w pewnym sensie wyglądają jak kula z uchwytem. Wykonywanie treningów z takim sprzętem pozwala poprawić gibkość, koordynację, siłę i dobrze wpływa na wydolność sercowo-naczyniową. Początkowo z takiego rodzaju ćwiczeń korzystali wojskowi oraz sobą uprawiające sporty siłowe. Dziś ćwiczenia z kettlebells (np. kettlebell 32 kg) stają się coraz popularniejsze wśród bardzo szerokiej grupy amatorskich sportowców ćwiczących dla zdrowia.

Jak wygląda trening z kettlebells?

Unikalny kształt kettlebells wpływa na większą efektywność treningu niż w przypadku zwyczajnych hantli. Tzw. kettle mają przesunięty środek ciężkości, co pozwala na lepsze zaangażowanie niektórych grup mięśniowych jak np. przedramion i mięśni stabilizujących. Charakterystyczne dla treningu z kettlebells jest to, że angażuje do pracy wiele mięśni jednocześnie. Treningi często polegają na wykonywaniu serii trwających kilka minut. W tym okresie powtarza się ten sam ruch. Ćwiczenia nigdy nie są jednak monotonne, ponieważ z kettlebells 32 kg można wykonywać ogromną ilość różnych treningów funkcjonalnych. Podstawowym ruchem w treningu z kettlebells jest swing w różnych odmianach. W zależności od wybranego rodzaju możemy skupić się na większym zaangażowaniu różnych mięśni. Można również huśtać odważnikiem za pomocą jednej ręki, podrzucać go lub podnosić i opuszczać jak regularny ciężar.

Zalety ćwiczeń z kettlebells

Trening z kettlebells z każdym rokiem staje się coraz popularniejszy i nie ma w tym żadnego przypadku. Do najważniejszych zalet treningu z kettlebells zaliczamy: szybsze pojawianie się rezultatów niż w przypadku ćwiczeń z hantlami i sztangami, budowanie siły i wytrzymałości całego ciała, poprawa kondycji i wydolności sercowo-naczyniowej, przyśpieszenie efektów odchudzania oraz usprawnienie ruchów ciała wykorzystywanych przy codziennych czynnościach.

Trening z kettlebells – dla kogo jest przeznaczony?

Aktywność fizyczna to czynność, na którą każdy powinien znaleźć czas co najmniej kilka razy w tygodniu. Dobrym rozwiązaniem dla wielu osób będą właśnie treningi z kettlebells. Ćwiczenia z wykorzystaniem kettli pozwalają na połączenie dużej intensywności z budową siły oraz masy mięśniowej. Dla pań dodatkową zaletą ćwiczeń z odważnikami może być fakt, że takie ćwiczenia angażują dużą ilość mięśni nóg i pośladków, a więc partii ciała, które często są priorytetem pań zaczynających trenować. Oznacza to, że treningi z kettleballs mogą dać niesamowite efekty praktycznie wszystkim.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here