Under Armour – trenuj jak zawodowiec!


Under Armour – trenuj jak zawodowiec!

Historia wielkich sportowych marek pełna jest przypadkowych pomysłów, wytężonej, pozornie skazanej na porażkę pracy i ostatecznie – spektakularnych sukcesów. Ale czy historię wielkiej marki może zapoczątkować jeden niczym niewyróżniający się produkt? Kevin Plank, zakładając w 1996 roku Under Armour, udowodnił, że tak. Z tym, że jego „zwykły projekt” okazał się zupełnie niezwykłym, a za sukcesem marki stał nie przypadek, ale przede wszystkim wytrwałość i dogłębna znajomość potrzeb adresata. Poznajcie Under Armour – markę, której od początku towarzyszyła wiara w to, że odzież treningowa jest równie ważnym członkiem drużyny, co gracze.

(Nad)zwyczajna koszulka

Pierwszym projektem UA – firmy, która niebawem wyrosła na światowego giganta – była koszulka futbolowa. Ten, kto ją stworzył, dokładnie znał się na rzeczy, ponieważ sam był ambitnym i utalentowanym graczem.

Chodziło o to, aby podczas intensywnego meczu nie zawodnicy nie musieli po kilka razy zmieniać przepoconych koszulek albo biegać w mokrych, lepiących się do skóry ubraniach. Kevin Plank, wówczas 26-letni student Uniwersytetu Maryland i kapitan uniwersyteckiej drużyny futbolowej, jako człowiek przedsiębiorczy i nastawiony na sukces, nie zamierzał pozostawić tego problemu bez rozwiązania.

Niełatwo jednak wymyślić na nowo tak podstawowy element sportowej garderoby, jakim jest T-shirt. Plank przez kilka miesięcy nosił w sobie ziarno pomysłu, które powoli kiełkowało, ale jego realizacja wymagała wytrwałości i odwagi. Zaczął od odwiedzin we wszystkich możliwych sklepach z tkaninami w stanie Maryland. Poszukiwania idealnego materiału zaprowadziły go aż do Nowego Jorku. Wreszcie w prowizorycznej pracowni, urządzonej w piwnicy swojej babci, stworzył prototyp koszulki, o jakiej marzył od dawna.

T-shirt różnił się od tych, w których do tej pory grał Plank… wszystkim. Dzięki dokładnemu dopasowaniu koszulka oddychała wraz z ciałem. Była jak druga skóra. Jej materiał odprowadzał pot, aby pozwolić mu odparować, w ten sposób utrzymując stały komfort termiczny i ograniczając wszelkie rozpraszające czynniki.

Walka o właściwy wizerunek

Choć patrząc na dzisiejszą potęgę UA, trudno w to uwierzyć, pierwsze koszulki #0037 (bo tak Plank nazwał swój produkt) były sprzedawane z bagażnika samochodu. Produkt szybko jednak zdobył popularność, a Plank rok po roku wzbogacał się i rozwijał firmę. Prawdziwym przełomem była propozycja złożona mu w 1999 roku przez wytwórnię Warner Bros: odzież UA miała „zagrać” w filmach o futbolistach – „Sezonie rezerwowych” z Keanu Reevesem i „Męskiej grze” z Alem Pacino i Jamie Foxxem. To był milowy krok na drodze do budowania rozpoznawalnej na całym świecie marki.

Jednak trzeba wiedzieć, że UA nie było pierwszym projektem Planka. Od najmłodszych lat znany był z nieustępliwości, a już na początku studiów zaimponował otoczeniu swoją przedsiębiorczością, zakładając niewielki, ale odnoszący sukcesy biznes. Te cechy charakteru odzwierciedliły się także w filozofii marki Under Armour.

W skupieniu do celu

Historia UA dowodzi, że to marka, dla której liczy się przede wszystkim wytrwałe dążenie do osiągnięcia zamierzeń. Bo jeśli na czymś Ci zależy, zawsze znajdziesz sposób. Potrzebujesz tylko motywacji, wiary i odpowiedniego wsparcia. Gdy koszty reklamy, dyktowane przez agencje marketingowe, okazały się przekraczać budżet firmy, Plank i jego współpracownicy znaleźli inny sposób. Tak powstała kampania WE MUST PROTECT THIS HOUSE, która nie była klasyczną reklamą, ale miniprodukcją filmową. Ilustrowała wymagającą i pełną poświęceń, ale też wzajemnego zaufania i wspólnoty, rzeczywistość treningową, z którą musi zmierzyć się każdy sportowiec. Efekt udało się osiągnąć, bo w nagraniu wystąpili prawdziwi gracze – koledzy Planka z drużyny. To był strzał w dziesiątkę – w ten sposób UA zbudowało wizerunek marki, której zależy przede wszystkim na zawodnikach, a jednocześnie nie poniosło strat finansowych.

To podejście mimo upływu czasu nie stało się marce obce. Nadal na pierwszym miejscu stawia ona pomoc sportowcom w drodze do celu oraz tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju.

Marka dla wymagających

Dziś nic nie stoi na przeszkodzie, aby w produkty Under Armour ubrać się od stóp do głów i cieszyć się komfortem, wygodą i nadzwyczajnymi właściwościami podczas aktywności fizycznej. Oferta marki jest tworzona z myślą o sportowcach, ale dedykowana również wszystkim tym, którzy z wytrwałości uczynili główny punkt swojego planu treningowego na całe życie. To właśnie dlatego produkty UA łączą w sobie nowoczesny styl i dokładnie przemyślane parametry techniczne.

Odzież, buty i akcesoria marki znajdziesz w sklepach w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Czym się wyróżniają? Rzut oka na stosowane w produktach UA systemy wystarczy, aby przekonać się, że wsparcie sportowców – zarówno profesjonalnych, jak i amatorów – nadal znajduje się najwyżej na liście priorytetów marki. Takie technologie, jak chłodzącą HeatGear® czy termoizolującą ColdGear®, znajdziesz w produktach przeznaczonych do konkretnych aktywności podejmowanych w konkretnych warunkach. Ale UA dba również o sportowców, trenujących w zmiennym środowisku – w tym celu eksperci marki stworzyli na przykład rewolucyjny materiał AllSeasonsGear®, dostosowujący się do aktualnych potrzeb termicznych organizmu.

Under Armour dokłada wszelkich starań, aby stosowane przez nią materiały, zarówno te z syntetycznych, jak i naturalnych włókien, były stuprocentowo przyjazne dla skóry, oddychające, szybkoschnące i dostarczające maksimum komfortu. Wszystko po to, aby zawodnik mógł skupić się przede wszystkim na zadaniu. W ten sposób – wierząc, że odpowiednie wsparcie jest drogą do sukcesu – marka zdobywa zwolenników na całym świecie.

Dziś UA sponsoruje połowę sportowego świata, dostarczając odzież treningową i finansując działalność klubów między innymi futbolu amerykańskiego, baseballu, koszykówki, lekkoatletyki czy rugby nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Chcesz dołączyć do tego grona i móc z dumą nosić ubrania z charakterystycznymi splecionymi podkowami – symbolem wytrwałości i siły?

Gdybyś szukał innych inspiracji ze świata mody i sportu, zajrzyj na blog Fitanu. Piszemy o tym, co najbardziej nas kręci – gorących trendach, motywacji, by osiągać coraz więcej i… sam sprawdź, o czym jeszcze! Za to w naszym sklepie dostępne są koszulki, spodenki, buty i inne cuda marki Under Armour. Jest w czym wybierać!

Źródło zdjęć: fitanu.com (marka Under Armour)


Oskar

Dodaj komentarz

Czytaj również